Inlaga från Mentimeters bok om ledarskap. På bilden syns uppslag.

Aktuellt

Så formges ett manifest: En visuell resa för Mentimeter

Vi tog Mentimeters nya ledarskapskoncept:  ”Heart and Bravery” på en visuell resa – från PPT till en grafisk värld med logotyp och en fysisk bok.

När vi hjälpte Mentimeter att paketera sitt ledarskapsmanifest Heart and Bravery med en logotyp och en fysisk bok byggde vi vidare på deras  grafiska identitet. Utifrån den skapade vi en logotyp där byggstenar från det befintliga designmanéret fick växa och utvecklas. Resultatet blev en förlängning av Mentimeters varumärke, med nya dimensioner. Slutprodukten blev mer än en ledarskapsmanual – den blev en inspirerande symbol för Mentimeters värderingar och vision.

Åsa Hammarström, AD på Tegel & Hatt:
“Så fint att få jobba med ett företag som verkligen förstår kraften i att lägga resurser på att ta fram kommunikativa verktyg som bjuder in till dialog och gemenskap!”

Nya perspektiv och kreativ frihet

Som extern part fick vi möjligheten att komma in och närma oss projektet med nyfikenhet och entusiasm. Genom att kombinera vår förmåga att identifiera kärnan i det befintliga materialet med friheten att tänka nytt, skapade vi något som både Mentimeter och vi själva känner stolthet över.

Från PPT till tryckt bok

Så kan vi hjälpa

Se våra erbjudanden

Kontakta oss

Kontakta oss

Vill du ha hjälp att paketera kommunikation?