Beskow von Post, Rebranding och ny webbplats

  • Grafisk produktion
  • Kommunikationsstrategi
  • Logotyp
  • Strategi och koncept
  • Visuell identitet
  • Webbdesign
  • Webbstrategi
Om projektet
Beskow von Post upcyclar sedan 2021 kasserade arbetskläder till nya väldesignade plagg. Grundarna har bakgrund inom formgivning och biologi/ekologi, och tillsammans med kunderna leder Beskow von Post utvecklingen av cirkulär design. Vi fick uppdraget att utveckla varumärket från grunden, från affärsutveckling via designprocess till en slutprodukt som visuellt speglar företagets ambition och erbjudande.
From Waste to Wonder, en tagline som summerar Beskow von Post

“Tegel & Hatts kompetens och kreativitet i att skapa ett varumärke var ett äventyr – men aldrig otryggt, de höll oss i handen hela vägen.”

Bakgrund

Susanne Beskow och Caroline von Post är erfarna experter inom områden som hållbarhet, cirkulär ekonomi och design. De har inte bara framgångsrikt drivit sina egna företag utan även byggt upp gedigen erfarenhet inom innovation och upcycling, både inom industriell textilproduktion och konsumenttextilsektorn. När de beslutade att samarbeta, sökte de stöd från Tegel & Hatt för att forma sin framtida verksamhet. De behövde en byrå som inte bara kunde utarbeta strategier utan också matcha deras högt ställda krav på design och visuell identitet.

Process

Tegel & Hatt engagerades tidigt i processen. Från början diskuterades möjligheten att behålla ett av de befintliga varumärkena och vidareutveckla det. Efter flera workshops och marknadsanalyser beslutades dock att skapa ett helt nytt varumärke från grunden. Arbetet fortsatte med utformning av en tydlig affärsidé och en handlingsplan. Vi utvecklande också en affärsmodell som skulle säkerställa företagets lönsamhet. Därefter formulerades varumärkesnamnet “Beskow von Post”, som sticker ut i branschen, och en visuell identitet som förknippas med upcycling och som andas hantverksskicklighet och högkvalitativ design.

Resultat

Med en ny varumärkesidentitet, skarp affärsstrategi, tydlig affärsmodell, tonalitet, grafisk profil och webbplats var Beskow von Post väl rustade att ta sig an en av de mest centrala utmaningarna inom textilbranschen – att arbeta i en cirkulär ekonomi. Taglinen “From Waste to Wonder” som vi tog fram återspeglar deras arbete.

Tegel & Hatts VD, Mats Hedman, kommenterar: “Vi tyckte naturligtvis att detta uppdrag var extra spännande eftersom vi fick möjlighet att vara med och skapa ett helt nytt företag från grunden, både när det kommer till affärsstrategi och design.”

Se mer av Beskow von Post på beskowvonpost.se

Logotypens symbol är en stiliserad version av den välkända upcycle-symbolen.

Caroline von Post och Susanne Beskow är grundarna bakom upcyclingbolaget.

Se fler av våra senaste uppdrag.

Alla case

Hur kan vi hjälpa dig?

Erbjudande

Behöver du hjälp med en modig identitet?