Tandläkarförbundet, marknadsföringsmanér
Med grafiska former och starka färger blir manéret lätt att variera och göra unikt tillsammans med foton.
Bakgrund
Tandläkarförbundet erbjuder kurser till sina medlemmar och tar två gånger varje år fram kataloger för att marknadsföra fortbildningskurser. Att hitta en grafisk form som gör det lätt av variera uttrycket och skapa något unikt och inspirerande har varit en spännande utmaning då hög produktionstakt och behovet av att kunna skapa katalogerna inhouse på Tandläkarförbundet var en viktig faktor.
Process
Under behovsanalysen landade vi tillsammans i att det var mer än en mall för kataloger som behövdes. Ett helt manér för marknadsföringen skulle underlätta arbetet, och så blev det.
Resultat
Det nya manéret har hittat sin plats. Det hjälper till att skapa en sammanhållen form och ett gemensamt uttryck som sticker ut bland konkurrenterna.
Se fler av våra senaste uppdrag.
Alla caseHur kan vi hjälpa dig?
ErbjudandeBehöver du hjälp att paketera en kampanj?