Tandläkarförbundet, marknadsföringsmanér

  • Grafisk produktion
  • Grafisk profil
  • Kampanjmaterial
  • Marknadsföringsmanér
Om projektet
Tandläkarförbundet kom till oss med utmaningen att underlätta marknadsföring och kommunikation kring sina fortbildningar för tandläkare. Vi skapade ett visuellt manér som är inspirerande, passar målgruppen och är lätt att anpassa till olika kanaler. Resultatet blev ett mångsidigt nytt manér som som är lättarbetat och tar för sig.

Med grafiska former och starka färger blir manéret lätt att variera och göra unikt tillsammans med foton.

Bakgrund

Tandläkarförbundet erbjuder kurser till sina medlemmar och tar två gånger varje år fram kataloger för att marknadsföra fortbildningskurser. Att hitta en grafisk form som gör det lätt av variera uttrycket och skapa något unikt och inspirerande har varit en spännande utmaning då hög produktionstakt och behovet av att kunna skapa katalogerna inhouse på Tandläkarförbundet var en viktig faktor.

Process

Under behovsanalysen landade vi tillsammans i att det var mer än en mall för kataloger som behövdes. Ett helt manér för marknadsföringen skulle underlätta arbetet, och så blev det.

Resultat

Det nya manéret har hittat sin plats. Det hjälper till att skapa en sammanhållen form och ett gemensamt uttryck som sticker ut bland konkurrenterna.

Se fler av våra senaste uppdrag.

Alla case

Hur kan vi hjälpa dig?

Erbjudande

Behöver du hjälp att paketera en kampanj?